March 3, 2010

male nude model session


7minutes pose


5minutes pose


5minutes pose


4minutes pose

This is the first time to draw the male nude model.I always draw female mode only.So I was excited.What is the difference between man and woman?The man's ribcage is well pronounce compare to female one.And I could see muscle very well.As you know already,man's body is opposite triangle,and woman's body is like a coca cola bottle.

I really enjoyed this session.This model was able to stand still at any active poses.

初めての男性ヌードモデルセッションに参加しました。いつも女性モデルしか描いたことがなかったので、とても新鮮でした。同じ人間の身体なのですが、男性と女性の身体の違いは、というかアーティストはどのように描きわければよいのでしょう?ひとつは男性は、女性に比べ脂肪が少ないため、骨や筋肉の形がわかりやすく、前に出ています。人間の身体を描く上で、重要な肋骨を強調して描くとよいです。肋骨は身体の形を決める重要な骨です(絵画において、です)。
簡単に言うと、男性は逆三角形のようなかたちをしており、女性はコカ・コーラの瓶のようなかたちをしています。

今回のモデルさんは、すごく激しいポーズをとってくれる方で、それでもピタッと全く動かないのはさすがプロだなーと思いました。かなりよいセッションでした。