February 14, 2010

HAITI RELIEF-Hearts for Haiti badges-



I made these badges for Haiti relief.
Description is here.
→English
→Japanese

I'm willing to do what I can do right now.
The story from South America which is that my friend told me really touched me.This is below.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

The forest was on fire.
All of the animals, insects, and birds in the forest rushed to escape.
But there was one little hummingbird named Kurikindi, or Golden Bird, who stayed behind.
This little bird went back and forth between water and fire, dropping a single drop of water from its beak onto the fire below.
When the animals saw this, they began to laugh at Kurikindi.
"Why are you doing that?" they asked.
And Kurikindi replied, "I am only doing what I can do."

森が燃えていました。
森の生き物たちは我先にと逃げていきました。
しかし、クリキンディという名のハチドリだけは行ったり来たり
くちばしで水のしずくを一滴ずつ運んでは火の上に落としていきます。
動物たちがそれを見て
「そんなことをして一体何になるんだ」
と言って笑っています。
すると、クリキンディはこう答えました。
「私は、私にできることをしているだけ。」